Actuele ontwikkelingen van uw pensioenfonds
Preview Text
Actuele ontwikkelingen van uw pensioenfonds
|
|
|
|
|
Valse start - nieuwe kans? |
“Geldt het nieuwe pensioenstelsel wel voor mij als ik vóór 2026 met pensioen ga?” Dat was één van de vragen die wij kregen na het uitsturen van de uitnodiging voor het onderzoek onder onze deelnemers over het onderwerp ‘Toekomst pensioen & risicohouding’. Het antwoord is helder: het nieuwe pensioenstelsel gaat gelden voor ál onze deelnemers. Sterker nog: het gaat gelden voor iedereen die pensioen opbouwt óf ontvangt in Nederland. Daarom vinden we het belangrijk om via ons onderzoek uw wensen te horen, zodat we die kunnen meenemen in de besluiten die we moeten nemen over de toekomstige pensioenregeling. Het is dan ook heel vervelend dat we juist bij dit onderzoek een valse start maakten. Want velen van u liepen door technische problemen met de onderzoekstool vast in de vragenlijst en konden het onderzoek niet afmaken. Wij bieden u daarvoor onze oprechte excuses aan. Het onderzoek is intussen verbeterd én u heeft inmiddels een nieuwe uitnodiging ontvangen. Uw input is van groot belang voor het onderzoek, daarom vraag ik u om een nieuwe kans. Wilt u de vragenlijst alsnog invullen als u dat eerder niet gelukt is? Op onze website hebben we vragen en antwoorden opgenomen naar aanleiding van reacties die we binnen hebben gekregen over het onderzoek én over de storing in de onderzoekstool.
|
|
|
|
Jasper Kemme Algemeen Directeur
|
|
|
|
|
|
Hoe staat Philips Pensioenfonds ervoor? |
|
|
|
|
|
|
Gaat mijn pensioen straks maandelijks bewegen? |
Nee, uw pensioen beweegt niet door het jaar heen. Net als nu wordt uw pensioen straks maar 1 keer per jaar aangepast. Wel gaat uw persoonlijke pensioenpot, die wordt belegd, meebewegen met de economie. Eenmaal per jaar wordt vastgesteld wat dat betekent voor uw pensioen. Hoe werkt dat precies? Onze Directeur Beleggingen, Anita Joosten, legt het uit in deze video.
|
|
|
|
|
In maart bericht over pensioenverhoging |
|
|
|
Het Bestuur neemt in maart een besluit over de verhoging van uw pensioen voor 2024. Op 1 april is het vaste jaarlijkse indexatiemoment. U ontvangt kort daarvoor persoonlijk bericht over het besluit van 2024.
|
|
|
|
|
|
Uw jaaropgave staat klaar in MijnPPF |
Hierop staat het bruto pensioen dat u in 2023 van ons heeft ontvangen en welke bedragen zijn ingehouden op uw pensioen. Bijvoorbeeld loonheffing. U heeft de jaaropgave nodig voor uw belastingaangifte. De jaaropgave 2023 en pensioenspecificatie vindt u terug in uw persoonlijke pensioenomgeving MijnPPF. Let op: de jaaropgave vindt u meestal op pagina 2 van Pensioenpost of selecteer "Jaaropgave" in het selectiemenu.
|
|
|
|
|
Praat mee over Maatschappelijk Verantwoord Beleggen |
|
|
|
Uitnodiging deelnemerspanel
|
Wat vindt u van ons beleid op het gebied van beleggingen die bijdragen aan duurzame doelstellingen en maatschappelijke thema's? Op onze website besteden we uitgebreid aandacht aan de belangrijkste speerpunten in ons MVB-beleid. Wij gaan hierover graag met u in gesprek, tijdens een aantal informele rondetafelgesprekken met onze MVB-expert en Directeur Beleggingen op de High Tech Campus in Eindhoven.
|
|
|
|
|
“Waarom is er in januari nog zorgpremie van Zilveren Kruis ingehouden?” |
— Veelgestelde vraag aan Nicole van onze Klantenservice —
|
|
|
|
|
“Tot voor kort had u de mogelijkheid om de premie voor de zorgverzekering als die loopt via het collectief van Philips, na pensionering te laten inhouden op uw pensioen. Vanaf 1 januari 2024 is dat niet meer mogelijk. U betaalt vanaf nu rechtstreeks aan Zilveren Kruis. Als dit voor u geldt, heeft u hierover een brief ontvangen. Begin januari is voor de laatste keer de zorgpremie ingehouden. Dit betreft de premies over december 2023. Heeft u vragen over de zorgpremie, een betalingsregeling of de zorgverzekering? Dan kunt u het beste rechtstreeks contact opnemen met Zilveren Kruis.”
|
|
|
|
|
|
Poll: Philips Pensioenfonds op LinkedIn |
|
|
|
|
Waar kunt u terecht als u niet tevreden bent? |
U moet erop kunnen vertrouwen dat uw pensioen bij ons in goede handen is. Daarom administreren we uw pensioen met zorg en streven we ernaar u op een goede manier te informeren over uw pensioen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de uitvoering van de pensioenregeling of de manier waarop u door ons bent behandeld. We zoeken dan graag met u naar een oplossing.
|
|
|
|
|
|
Wat vindt u van deze nieuwsbrief? |
|
|
|
|
|
|
|